Alocații pentru copiii cu cetățenie Română
Valoarea alocației
- Copii sub 2 ani: 718 RON/lună.
- Copii între 2 și 18 ani: 291 RON/lună.
Legea română asigură alocația de stat pentru toți copiii cetățeni români sub 18 ani, indiferent dacă părinții acestora sunt sau nu angajați în România.
Pentru ca un copil să primească această alocație, cel puțin unul dintre părinți trebuie să dețină un buletin românesc. Ideal este ca părintele să aibă domiciliul în România. Dacă părinții locuiesc în diferite regiuni ale țării, aceștia pot alege la care dintre adrese vor depune documentele necesare.
Documente necesare pentru solicitarea alocației:
- Cererea de acordare a alocației,
- Copia buletinului românesc al părintelui,
- Copia și originalul certificatului de naștere românesc al copilului,
- Copia permisului de ședere (dacă unul dintre părinți este rezident în UE),
- Certificatul de cetățenie română al părinților,
- Procură pentru reprezentarea prin avocații noștri,
- Consimțământul celuilalt părinte (dacă este necesar),
- Extras de cont bancar pentru transferul alocației.
Pentru copiii născuți în afara țării, este necesar un certificat care să ateste că părinții nu beneficiază de sprijin financiar pentru copil în țara respectivă. Copilul trebuie să dețină un certificat de naștere românesc.
Cazul părinților necăsătoriți
Dacă părinții copilului nu sunt căsătoriți, dar în certificatul de naștere este menționat tatăl, acesta trebuie să ofere mamei un acord printr-o declarație notarială pentru a putea solicita alocația.
Serviciile oferite de Easydoc.md
Compania Easydoc.md oferă asistență pentru obținerea alocațiilor și deschiderea unui cont bancar în România, prin intermediul unei procuri, astfel încât nu este necesară deplasarea personală în România.
Deschiderea unui cont bancar pentru alocație
Pentru a primi alocația într-un cont bancar românesc, documentele necesare sunt:
- Împuternicire/procură,
- Cerere/acord pentru bancă,
- Copie legalizată a buletinului românesc.
Documentele vor fi trimise într-un plic sigilat, alături de cardul bancar, codul PIN și contractul bancar.
Dacă dețineți deja un card bancar românesc expirat, avocațiie Easydoc.md vă pot asista cu prelungirea acestuia, conform legislației.
De ce să alegeți Easydoc.md?
Cu o echipă de specialiști experimentați și educați, Easydoc.md vă garantează promptitudine și eficiență în soluționarea problemelor juridice legate de cetățenia și alocațiile din România. Contactați Easydoc.md și beneficiați de servicii de calitate, fără grija birocrației și a timpului petrecut la cozi.

Solicitați o consultație:

Documente românești

Dreptul de ședere în Uniunea Europeană

Dreptul de a deschide conturi în băncile europene

Asigurare și tratament european

Dreptul de a desfășura afaceri în Uniunea Europeană

Oportunitate de a studia la universități europene

Solicitați o consultație: